Din tekst
Tange Kristne Friskole
Souchef, SFO-leder og lærer
Underviser i idræt, billedkunst og emne
Tlf.: 22542561
Det vigtigste for mig i SFO’en, er at alle børn føler sig mødt med et smil, godt humør, nærvær og anerkendelse og har en god dag i SFO’en. Tiden i SFO’en er et frirum, hvor der er plads til leg, hygge, sjov, spontane aktiviteter, planlagte aktiviteter, noget for drenge, noget for piger - store som små. Noget andet jeg prioriterer i SFO’en er de sociale relationer. For at blive god til en sportsgren, spille et instrument, bage et mesterværk eller noget helt andet, så skal der øves og trænes. Det samme gælder for vores sociale kompetence og de sociale relationer, i SFO’en øver og træner vi det, og som voksen vil jeg hjælpe børnene med løsninger, men også med forebyggelse, så de med tiden selv kan mestre konflikter og uoverensstemmelser på en god måde.
Lærer
Underviser i matematik og dansk
Matematik
Jeg elsker at undervise i matematik. Det er fantastisk, når eleverne forstår, hvad de lærer og kan bruge det i deres hverdag. Matematik skal ikke være teori, men et praktisk redskab i livet. Det er ønsket og målet for min undervisning. Vi bruger rigtig meget pc og digitale hjælpemidler i undervisningen fra 7. klasse.
Dansk
Dansk i indskolingen er utrolig berigende. Det er fantastisk at stå på sidelinjen og opleve hvordan bogstaverne bliver til ord. Ord som giver mening for eleven. Ord som åbner op for en verden af gode historier - både selvskrevne og læste.
Lærer - læsevejleder
Underviser i dansk
Jeg brænder for, at alle børn er glade for at komme i skole. Det er de, når de oplever succes. Derfor er det vigtigt for mig, at den enkelte bliver tilgodeset i forhold til det niveau, som han eller hun er på. Det betyder også meget for børnenes trivsel, at de er en aktiv del af klassefællesskabet. Derfor arbejder jeg ud over det faglige også meget med relationer mellem børnene. Det er vigtigt for mig, at børnene lærer at se hinandens værdi på trods af forskelligheder. Som læsevejleder arbejder jeg bl.a. med læseevaluering i klasserne og afdækning af læse- og skrivevanskeligheder.
Lærer
Underviser i dansk, naturfag, design og håndværk
Det er synd for mine kolleger, for jeg har fået de bedste fag. Dansk er fantastisk, for når vi arbejder med tekster, film, billeder og det vi ellers skal, bliver vi overraskede og udfordrede. Naturfag er tilfredsstillende på en anden måde - det giver os mulighed for at forstå verden og selv komme til at deltage i den spændende udvikling, der sker der lige nu. Jeg elsker ordene: "Nårh, det er derfor ..." Design og håndværk er bare guldkorn med sukker - det er leg, udfordring, frihed, oplevelser, hænder der tænker. Og elever der er stolte over at kunne.
Lærer
Underviser i matematik, engelsk og kristendom
Trivsel og gode relationer er afgørende for, at læring kan finde sted. Derfor er det vigtigt for mig, at eleverne bliver mødt af en lærer, som er interesserede i dem og tager sig tid til at lærer dem at kende både personligt og fagligt. Mine elever vil opleve, at jeg forventer noget af dem. Jeg søger altid efter at give dem passende udfordringer og er opmærksom på små og store fremskridt, så vi sammen kan fejre succeserne.
Lærer
Underviser i engelsk, historie og samfundsfag
Jeg underviser i engelsk, historie og samfundsfag. Nogle gange er jeg også så heldig at have andre fag som f.eks. tysk.
Jeg elsker at lære mine elever at kende, og jeg nyder at arbejde tæt med eleven for at hjælpe eleven med at nå sit mål.
Jeg gør mig umage for at arbejde sammen med eleven om at sætte et godt mål for netop hende/ham.
Det bedste øjeblik i mit arbejde er, når en elev opdager, at de lykkedes med noget, de ikke troede, de kunne. Jeg elsker musik, og det præger min undervisning i alle fag.
Vi sætter beats til grammatikken, lærer ordklasser med melodier og underviser historiekanon med en kanon kanonsang.
Eleverne indtager scenen, og sammen skaber vi skønne, sjove, kreative, faglige produkter og smil på læben uanset klassetrin.
Lærer
Underviser i dansk, kristendom, musik, håndværk og kunst
I min undervisning er det vigtigt for mig, at skabe et rum, hvor hver elev oplever sig velkommen, og hvor der trygt at spørge, prøve og byde ind. Jeg tror, vi lærer bedst, når vi giver plads til leg, bevægelse, musik og kreativitet. Det er et privilegie, når ideer får liv, og når jeg kan smitte eleverne med min egen begejstring for læsning, inspirerende litteratur og kreativ fordybelse.
Lærer
Underviser i matematik, idræt, natur/teknik og kristendom
Jeg brænder for mine fag og ønsker, at den enkelte elev skal have et positivt og lærerigt møde med de enkelte fag, hvor han/hun kan få lov til at stille spørgsmål, prøve egne tanker af og blive udfordret til at lære nyt.
Samtidig er det vigtigt for mig, at jeg får set, hørt og snakket med den enkelte elev om de ting, der fylder for ham/hende.
Lærer
Underviser i naturfag, dansk og musik.
Naturfag, dansk og musik. Det er de fag, jeg brænder for og underviser i. Jeg befinder mig mest i udskolingen, og har ved siden af dansk og naturfag også trommeundervisning samt en lektion om ugen med band.
Jeg elsker at have så forskelligrettede fag, da det giver mulighed for at se de unge mennesker blomstre i forskellige sammenhænge. Kommunikationen og troen på egne evner i dansk, nysgerrigheden i naturfag og selvfølgelig musikken - et rum, hvor følelserne får et fælles sprog, der binder os sammen bare som dem, vi er.
Lærer
Underviser primært i dansk
Jeg har oftest to klasser som dansk- og klasselærer. I dansk er det fantastisk, at man kan arbejde bredt og forskelligartet med alt fra grammatik til kreative produktioner, fra gruppearbejde til individuelt nørderi. Min undervisning er præget af godt humør og en anerkendende tilgang til eleverne. Jeg forsøger at opmuntre mine elever til at præstere deres bedste og til at tro på deres egne evner. Alle har noget at sige, der er værd at lytte til, og som lærer er det min opgave at facilitere de gode samtaler i klassen - både, når det handler om det faglige og om det relationelle.
Lærer - AKT-lærer
Underviser i musik, klaver og sang
I musikundervisningen ønsker jeg at skabe et rum hvor kreativitet, frihed og fællesskab vægtes højt. Vi skal være fælles om at skabe musikken, lade den binde os sammen og dermed gå en stor bue udenom præstation. Jeg synes, det er vigtigt at inddrage eleverne, så de tager aktivt del i undervisningen, mærker værdien af deres eget bidrag og derigennem vover sig ud i nye udfordringer.
SFO-medarbejder og rengøringsansvarlig
Når jeg tager imod børnene om morgenen i SFO’en, er det vigtigt for mig, at hver enkelt barn bliver mødt med et smil og et godmorgen. Det er vigtigt for mig, at børnene får en god start på dagen. Jeg sætter stor pris på, at det enkelte barn trives om eftermiddagen. Der skal være tid til leg, hygge, snak, kreativitet og kram. Der skal være plads til netop dit barn