Vores IT-platform

Skolen har købt abonnement på Easy-IQ og Office365.

Dette system er vores fælles digitale arbejdsplads, hvor mange af lærerne lægger undervisningsmateriale op, og hvor eleverne kan skrive i egne eller fælles dokumenter, fx når de skal arbejde med tværfaglige projekter.

Easy-IQ er et system, hvor arbejdet kan foregå enten direkte på en Microsoftserver, hvor du også gemmer dine filer (op til 15 GB), eller du kan arbejde alene på din computer, som du plejer. Det sidste kræver dog download af programmer til din computer. Disse programmer er gratis for skolens elever og er alle de nyeste Microsoftprogrammer, som virker så længe barnet er tilknyttet skolen. Når eleven er afmeldt af skolen, vil programmerne overgå til at være read-only (dvs. at du ikke længere kan skrive i programmerne, kun få teksten vist vha. dem).

Både arbejde og download foregår fra denne adresse: http://intranet.easyiqcloud.dk/

Her skal du logge på med dit unilogin - til forædrene: jeres barns unilogin.

Elevcomputere

I 0.-3. klasse stiller skolen computere tilrådighed på skolen. Computerne er windowsbaserede ligesom deres programmer. Dvs. at vi alene underviser eleverne i disse.

I 4.-9. klasse skal eleverne have private computere. Vores erfaring er at det fungerer bedst med windowsstyresystemer i skolesammenhæng. Vi bruger Windows officepakke som eleverne gratis kan downloade mens de går på skolen. Desuden benyttes en del mindre gratis/shareware-programmer i undervisningen, bl.a. wordmat som generelt ikke fungerer på cromebooks og er svære at installere på Mac-computere. Cromebooks kan ikke udskrive på skolens printer. Derfor anbefaler vi Windowscomputere til skolegangen.

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk