SFO’en på Tange Kristne Friskole

SFO’en er et tilbud til børnene fra 0. til 4. klasse. I kan finde SFO’en i indskolingens lokaler, men generelt fylder vi godt rundt på skolen – både i hallen, på legepladsen; og ikke mindst er vi at finde ved vores nye bålsted, som vi ofte hygger os ved.

Vi ser SFO´en som en integreret del af skoledagen – generelt vil vi gerne, at I oplever en rød tråd lige fra børnehave, SFO og skolelivet her på Tange Kristne Friskole.

Se formål og indhold i SFO'en her

Vi er meget bevidste om, at når skoledagen er slut og SFO´en starter, skal det være et frirum for børnene. Et frirum, hvor vi sætter nogle gode rammer op for børnene, og hvor der er mulighed for at vælge aktiviteter til og fra. På vores komme/gå - og aktivitetstavle kan børnene se, hvad der sker i SFO´en hver dag – vi bestræber os på, at der hver dag er 2 planlagte aktiviteter. Vi vil gerne i løbet af hver uge sikre os, at der er aktiviteter, der tilgodeser både store og små – drenge og piger.

SFO´en er også et læringsrum, hvor alle de sociale kompetencer bliver udfordret. At lære de sociale spilleregler er et udgangspunkt nu, men også for livet, som ligger forude, og det vil vi gerne ruste børnene til på bedst mulig måde. Vi vil gerne, at børnene lærer at vise hensyn, at være gode ved hinanden, og at de lærer at sige pyt. Vi gør meget ud af at hjælpe og guide børnene, hvis de står i en konflikt, så børnene lærer at se tingene fra flere perspektiver.

Bevægelse er også en stor del af hverdagen, og I vil ofte opleve, at vi bruger vores udenomsarealer eller hallen på bl.a. stikbold, fodbold, rundbold osv.

VELKOMMEN I SFO´en!

Åbningstider i SFO’en
Hver morgen 6.15 – 8.05
Mandag – torsdag 12.10-16.15
Fredag 12.10-15.30

Mobil 2254 2561

SFO'en åbner 6.15 og lukker 16.15. Herefter er der mulighed for sampasning i børnehaven, indtil denne lukker 16.45. Har I brug for sampasning om eftermiddagen bestemte dage, så giv gerne besked til børnehaven, så de kan tage højde for det.